Betöltés...
 

Online Számla - Adatszolgáltatások ellenőrzése

A beállítások után, számlázáskor a feltételeknek megfelelő számlák automatikusan be fognak kerülni az Online Számla rendszerbe.
Hiba esetén ellenőrizzük az adatküldést az Online Számla adatszolgáltatás menüpontban. Itt láthatjuk a beküldött számlák részletes adatait és azok státuszát.

 
 
Online Számla Adatszolgáltatás

 

Műveletek

Táblázat frissítése – Az adatszolgáltatások táblázat újra beolvasása.

Szűrés – A táblázatban lévő tételek szűrése.

Minden adatszolgáltatás - Az összes adatszolgáltatás megjelenítése. Ez az alapértelmezett szűrés.

Teendők Ennél a szűrésnél csak azokat a számlákat láthatja, melyekkel teendője van, azaz manuálisan kell küldenie a NAV felé. Ha egy számlára már küldött sikeres adatszolgáltatást, akkor itt nem jelenik meg a korábbi, esetleges hibás adatszolgáltatás se, ami arra a számlára történt.

Csak hibák Ennél a szűrésnél minden hibás adatszolgáltatást láthat. Az adatszolgáltatás egy számlánál akkor tekinthető teljesítettnek, ha van 1 darab "Kész" státuszú adatszolgáltatás rá. A "Megszakított" státuszú adatszolgáltatásokat a NAV úgy tekinti, mintha meg se történtek volna, tehát eldobja őket.

Nem küldött számlák Ennél a szűrésnél azokat a számlákat láthatja, melyeket nem kellett valamilyen okból küldeni a NAV Online Számla rendszerébe. Ez a nézet arra szolgál, hogy a nem elküldött számláknál meg lehessen nézni, hogy miért nem lettek elküldve. Ennek oka a "Nem küldés oka" mezőben van.

Információk lekérdezése a NAV rendszeréből

Adózó részletes adatainak lekérdezése adószám alapján - Egy adószám lekérdezése a NAV rendszeréből. Az adószám aktuális érvényességi státuszát is megkapjuk. Ha értvényes az adószám, akkor a teljes név és cím is megjelenik.

Kimenő számlák adatszolgáltatásának ellenőrzése - Az ellenőrzés összehasonlítja a kibocsájtott számlákat a NAV rendszerébe küldött kimenő számlákkal és jelzi, ha bármilyen hibát vagy eltérést talál.

Bejövő számlák adatszolgáltatásának ellenőrzése - Bejövő számlák rögzítése.

Összes tárolt adószám érvényességének ellenőrzése - Az ügyfél törzsben tárolt összes adószám érvényességének ellenőrzése. Név és cím összehasonlítást is lehetővé tesz.

Egy tranzakció státuszának lekérdezése - Egy adott tranzakció azonosítóhoz kapcsolódó státusz lekérdezése.

Elküldött adatszolgáltatási tranzakciók listázása egy időszakra - Az összes adatszolgáltatási tranzakció részletes listázása egy adott időszakra.

Kimenő számla adatainak lekérdezése - Egy kimenő számla részletes adatainak lekérdezése.

Kimenő számlák listázása egy időszakra - A NAV rendszeréből lekérdezett kimenő számla lista egy adott időszakra.

Bejövő számlák adatainak lekérdezése - Egy bejövő számla részletes adatainak lekérdezése.

Bejövő számlák listázása egy időszakra - A NAV rendszeréből lekérdezett bejövő számla lista egy adott időszakra.

Elküldött számla adatainak megtekintése

Elküldött számla adatainak megtekintése - Egy kimenő számla adatainak megtekintése. A számla tételek is olvasható, táblázatos formátumban megjelennek.

Elküldött számla XML megtekintése – Az adatszolgáltatás során elküldött számla részletes adatait lehet megnézni. Az XML formátum nehezebben olvasható, de minden adatot tartalmaz, ami az adatszolgáltatás során átadásra került.

Elküldött számla XML mentése - Az adatszolgáltatás során elküldött számla XML fájlba mentése.

Adatszolgáltatási napló megtekintése – A teljes adatszolgáltatási kommunikációs naplója. A számla küldés menete: 1. Token igénylés; 2. Számla beküldése a Token segítségével; 3.

Adatszolgáltatás státuszának lekérdezése - Hiba esetén meg kell nézni a státusz lekérdezésekor kapott választ, mert itt lesz a hibaüzenet, amiért nem volt sikeres az adatszolgáltatás.

A számla státuszának lekérdezése – Az adatszolgáltatás státuszát lehet frissíteni. Erre akkor van szükség, ha valamiért nem „Kész” (DONE) az adatszolgáltatás státusza. A státusz lekérdezés naplójában lehet megnézni az esetleges hibaüzeneteket.

Manuális számla adatszolgáltatás – Kézi számla beküldés. A számla küldés automatikus, de előfordulhat, hogy technikai hiba miatt nem sikerült az adatszolgáltatás. Ilyenkor újra be kell küldeni a számlát. Technikai érvénytelenítéssel érvénytelenített számlát is itt kell újra beküldeni.

Az adatszolgáltatás technikai érvénytelenítése – Technikai érvénytelenítést az Online Számla weboldalán lehet elvégezni. A technikai érvénytelenítés akkor merül fel, amikor maga a kiállított számla helyes, azonban a róla teljesített adatszolgáltatás a helytelen. Érvénytelenítés után a számlát manuálisan be kell küldeni! Az érvénytelenítés szabályairól részletesen lehet olvasni a gombra kattintva és a [A technikai érvénytelenítés szabályai] menüpontot választva.

Online számla beállítások – Az Online Számla rendszer kapcsolódási paramétereinek beállítása.

OrgSys